Reis naar Nieuw-Zeeland

19 november: rustdag

Vandaag een dagje zonder "verplichtingen ", dat wil zeggen zonder geplande excursie. Omdat het vanochtend nog regende lekker kalm aan gedaan, ook dat hoort bij vakantie.

Van het hotel hadden we een voucher gekregen voor een kop thee met een scone. Deze verzilverd en inmiddels was het droog geworden. Op internet een mooie wandelroute gezocht en gevonden: de Taranaki Falls Track. Deze track van zo'n 2 1/2 uur, startte vlak achter het hotel. Je kon hem in noordelijke of zuidelijke richting lopen. We kozen voor de noordelijke richting . Goede keuze, zo blijkt. We gingen eerst omhoog tegen de berg op en kwamen bij de waterval uit. Daarna ging het naar beneden langs de rivier door het bos. Heel mooie route weer. De begroeiing is hier totaal anders dan in de omgeving van Rotorua, waar we gisteren vandaan kwamen. Het lijkt een beetje op de veluwe met veel lage plantengroei. Onderweg lag overal lava gesteente. Logisch, we beklommen 1 van de 3 vulkanische bergen die in deze omgeving zijn. Deze is echter zo dood als een pier. We zagen in de verte bergen met sneeuw en besloten nog even die kant op te rijden. Hoe hoger we kwamen hoe harder het begon te sneeuwen.... we hebben geen winterbanden dus maar besloten om om te keren. Bij een restaurant nog even een lekkere kop koffie en thee gedronken en toen we buiten kwamen scheen het zonnetje en was het even helemaal opgeklaard. Gauw nog wat mooie plaatjes geschoten. Heerlijk gewandeld vandaag. Morgen lange reis voor de boeg.
Wat ons op valt bij de restaurants is dat je je eten besteld aan de kassa, betaald, plaats neemt en het vervolgens geserveerd krijgt. Wel makkelijk. Als je het op hebt kun je zo weg lopen.