Reis naar Nieuw-Zeeland

22 november: Wellington

Omdat vandaag onze laatste dag op het noordelijk eiland is om wat te kunnen zien, vanmorgen bijtijds bij onze praatgrage eigenaresse van de B&B vertrokken. Helaas in de stromende regen. We zijn naar Wellington gereden, de hoofdstad van Nieuw Zeeland. Auckland is bijna 10 keer zo groot, hier zetelt de regering. Omdat het nog steeds regende eerst maar naar het Te Papa museum gegaan. Wat een geweldig mooi museum over de oorspronkelijke bewoners van Nieuw Zeeland, de Maori's. Ook waren er exposities, oa over Nieuw Zeeland in de 1e wereldoorlog. Nooit geweten dat hier ook enorme strijd is geleverd tegen oa. De Turken. Er waren loopgraven met schuttersputten nagemaakt, levensechte soldaten in hun harnas . En vele documentaires kon je bekijken. Oa over de ziekenhuisboot van het leger die in Auckland lag.

Ook was er een expositie over immigranten. Grappig ook over een Nederlands echtpaar dat in de jaren 50 naar Christchurch vertrok en hier een nieuw leven hebben opgebouwd. Ze wonen nu in Wellington.
We wilden ook nog met de skytrain naar de hoog gelegen botanische tuinen maar door het slechte weer hebben we hier maar van af gezien.
Eind van de middag vetrokken naar Plimmerton voor onze laatste overnachting op het noordelijk eiland. Het is niet onze mooiste overnachtingsplek maar wel met een heel mooi uitzicht vanuit bed. We kijken rechtstreeks op de zee en wat zullen we slapen vannacht op het geruis van de golven!
Morgenmiddag onze auto met barst in de voorruit inleveren en dan om 15.00 met de ferry naar het Zuidelijk eiland