Reis naar Nieuw-Zeeland

1 december: reisdag

Vandaag weer een reisdag. Ongeveer 300 km op de planning. Van het zuidwesten naar het zuidoosten. De eerste 100 km kun je na al het moois wat we gezien hebben, ronduit saai noemen. Geen bergen en alleen maar strakke wegen rechtdoor over de StateHighway. Toen veranderde het landschap weer en zagen we groen heuvels met heel veel schapen. In het plaatsje Gore effe koffie/thee gedronken. Hier was en is het eerste warenhuis van H&J Smith opgericht, vergelijkbaar met onze legendarische V&D. Een heel mooi authentiek pand. Inmiddels met meerdere vestigingen verspreid over Nieuw Zeeland.

Broodjes gekocht en deze onderweg lekker met de kont in het gras in het zonnetje opgepeuzeld. Op deze route waren geen wandelingen die je kon doen en ook geen bijzondere plekken voor een foto stop. Dus maar door gereden naar onze overnachtingsplek in Dunedin, 1 van de grotere plaatsen op het zuidereiland. De B&B bevindt zich aan de rand van de stad. Binnen 15 minuten lopen zit je in hartje stad. Na de rondleiding door de B&B de wandelschoenen aangetrokken en richting centrum gelopen. Her en der mooie oude panden en ook een brouwerij midden in de stad. Het kantoorgedeelte bevind zich in het pand waar de brouwerij gestart is in het jaar 1876. De rest is in de loop der jaren in authentieke staat bijgebouwd. Er is ook een heel mooi station maar aangezien onze excursie morgen pas om 15.30 uur begint gaan we die morgen bekijken. Wel raar is dat je naast een levensgrote opgetuigde kerstboom in het centrum staat in het warme zonnetje. Evenals de etalages waar de zomerjurk en korte broek naast de kerstboom geetaleerd staan. Lekker op terrasje in het zonnetje gezeten en de 1000 foto's bekeken die we gemaakt hebben. Lekker gegeten en toen weer stijl omhoog gelopen naar onze B&B.

Lisa en Sander

Weer geweldig leuk geschreven!! Fijne dag vandaag xx