Reis naar Nieuw-Zeeland

Dag Singapore, hallo Nieuw Zeeland!

DAG SINGAPORE, HALLO NIEUW ZEELAND!

07 NOVEMBER 2018

Onze reis startte met 2 dagen in het brandschone Singapore brandschoon, zeer warm en ontzettend benauwd. We kwamen om 7 uur, Singaporese tijd, aan in ons hotel. In Nederland was het toen 12 uur ’s nachts dus bedtijd . Om zo snel mogelijk in het ritme van de nieuwe tijd te komen, eerst maar even een paar uurtjes slapen.

Om half 12 opgestaan, onderweg een ontbijtje genuttigd en als eerste naar het reuzenrad. Op 165 meter hoogte, haalden we een 360 gr. uitzicht over Singapore. Wat een massale gebouwen. Veel wolkenkrabbers om ons heen. Deze zijn zowel voor woon- als werkverkeer. Na een stukje over het formule 1 circuit te hebben gelopen kwamen we bij Garden of the Bay. Een enorme tuin die ’s avonds mooi is verlicht. Van daaruit liepen we naar een immens hotel, bestaande uit 3 torens met elkaar verbonden door een overkoepelend dak in de vorm van een schip. Hierop bevinden zich het dakterras en het zwembad. Het “voorschip" is bereikbaar voor toeristen. Dat wilden wij natuurlijk wel eens bekijken en met de lift zoefden wij 56 meter omhoog. Waarom ze het het Sky-deck noemen, is ons wel duidelijk geworden.

Vanaf dit 2500 kamers tellende hotel is ’s avonds een mooie lichtshow te zien. Voor die tijd even wat gegeten maar van de prijzen van eten en drinken wordt je niet vrolijk!

Na de lichtshow op zoek naar de Ruffle's bar waar ze de Singapore sling hebben uitgevonden. Om in de bar naar binnen te komen moest je in de rij voor de ingang staan, zo vol was het er. Ze hebben er een kaart maar iedereen drinkt er natuurlijk een Singapore sling. Het was de duurste cocktail die we ooit gedronken hebben… maar hij was erg lekker.

Op dag 2 vertrokken we na een goed ontbijt richting China Town. Een wijk vol Chinese winkeltjes die 35 jaar geleden op de nominatie stond om te worden gesloopt ivm met de enorme rommel en slechte staat van de wijk. Het buro voor toerisme stak hier een stokje voor en de wijk is opgeknapt. Nu is het leuk om er over de markt te lopen onder de rode lampionnen.

In de wijk bevinden zich ook enkele tempels en 1 daarvan bezochten wij. Het was een hindoestaanse tempel. Wat mooi om al die vrouwen in hun felgekleurde zijden jurken te zien.

Daarna na Orchard road. Een 2,2 kilometer lange winkelstraat met de ene shopping mall naar de andere. Er zijn trouwens ook buiten deze straat in de hele stad enorme shopping malls te vinden. Van groenten voor de maaltijd tot een tasje van Louis Vuton, je vindt het er allemaal. Als je een jaar in Singapore zou wonen, kun je elke dag een andere mall bezoeken en dan heb je ze nog niet allemaal gehad.

Na een pittige maaltijd terug naar het hotel, waar we een uur eerder dan afgesproken werden opgehaald door de taxi. Meestal is dit andersom, is de taxi te laat…. Gelukkig waren we al omgekleed voor de reis en stond alles klaar.

Met de nachtvlucht naar Auckland waar we om 13.00 uur plaatselijke tijd aankwamen, weer 5 uur verder in de tijd, waardoor we nu in 4 dagen 12 uur missen.

Na toegelaten te zijn en het controleren of onze wandelschoenen schoon zijn, onze van te voren bestelde taxichauffeur gebeld die ons naar de gereserveerde bed and breakfast bracht. Nu acclimatiseren , vrijdag de auto ophalen. Even oefenen met het links rijden en het avontuur kan beginnen!

Wordt vervolgd.