Reis naar Nieuw-Zeeland

8 en 9 november

Op onverklaarbare wijze is ons verslag van gisteren verdwenen.

Gisteren waren we in Auckland. Een grote stad met 1,2 miljoen inwoners. Het regende en daarom zijn we met de hop on hop off bus on tour gegaan. In de kosten van het ticket zat ook een ticket voor de ferry naar Davenport, een eilandje voor de kust van Auckland. Uurtje over het eiland gewandeld. Het is vooral gericht op de toeristen want de ene na de andere souvenierwinkel dook op. Daarna weer verder met de bus. We kwamen door de haven waar een groot cruiseschip van de Holland Amerika lijn lag: de Noordam. We kwamen toevallig met 2 mensen in gesprek die al 5 weken op dat schip aan het cruisen zijn. Het waren Canadezen en hun schoondochter was " very Dutch", hun kleinkinderen hebben allemaal blond haar.
We kwamen nog langs een Bastion, een rozentuin, een zoo enz. En eindigden uiteindelijk bij de Sky tower. Een 266 meter hoge toren in het centrum van Auckland. Vanaf deze toren heb je een 360 graden zicht van wel 80 km. Omdat het erg bewolkt was, de top zat in een wolk, zijn we niet omhoog gegaan. Daarna nog even door de winkelstraat gelopen om mensen op blote voeten te spotten. Zij vinden het kolder om schoenen te dragen want ook een aap draagt geen schoenen.... we hebben er 2 gespot.

Vanochtend dan eindelijk de auto opgehaald en ons grote avontuur kan beginnen! Links rijden valt niet tegen al moet je wel bewust nadenken als je rechtsaf slaat. De route van vandaag omvatte zo'n 300 km en ging langs de oostkant. Onderweg gestopt bij een openlucht museum. Hier zat ook een observatiecentrum van de kiwi, een vogel die met uitsterven wordt bedreigd. We hebben er 1 gespot! wat een snel beestje zeg!
Toevallig was er ook een tentoonstelling van Anne Frank. Bijzonder dat aan deze kant van de wereld ook haar dagboek wordt gelezen!
Uiteindelijk gearriveerd in ons hotel. Gelegen in een oude boerderij met geweldig uitzicht.
Morgen weer een nieuwe dag.