Reis naar Nieuw-Zeeland

10 november, yes !!

Vandaag onze eerste echte geboekte excursie! Zeilen en dolfijnen spotten.

Dat betekende vroeg uit de veren richting Pahia. Het heeft de hele nacht flink geregend dus zou het wel doorgaan?

Parkeren bij de haven kost 2 dollar per uur. Ons was dus aangeraden om elders te parkeren. Zo gezegd zo gedaan alleen kwamen we er op het laatste moment achter dat we hier maximaal 4 uur mochten staan. Geraadpleegd bij een info tentje en daar verteld een meneer mij in het diepste geheim dat er op zaterdag nooit controle was. Hadden wij effe geluk!

Toen richting pier 5 en gelukkig de trip gaat door. Op een catamaran voeren we de haven uit. Richting de Bay of Islands, een heleboel eilandjes ten noorden van Nieuw Zeeland. Alle excursie boten staan in verbinding met elkaar en wie dolfijnen spot geeft het aan de ander door. Na 3 1/2 uur varen legden we aan bij een onbewoond eiland. Nog geen dolfijn gezien.....

Over het eiland liep een korte trial. Deze gelopen en die bracht ons op een mooi uitkijkpunt.

Terug op de boot kregen we een lunch aangeboden. Toen we deze op hadden voeren we verder.
Na een uurtje werd de stemming onder het personeel een beetje opgewonden. Recht voor ons in de baai zijn dolfijnen gespot!

Goed turen en wij zagen ze ook.

We voeren dichterbij en we zagen een groep met dolfijnen waaronder een baby dolfijn. Wat bijzonder om te zien!

Grappig was dat tussen deze dolfijnen een hamerhaai zwom.

Deze groep was een paar dagen niet gezien omdat er in de baai een orka zwom. Die hebben we dus niet gespot maar wellicht later op onze reis nog eens.

Gezwommen met de dolfijnen hebben we niet want het water was veel te koud.

Algemene afspraak is om een kwartiertje te spotten en dan de dolfijnen met rust te laten.

Toen weer richting haven. Op weg naar huis nog even een waterval bezocht en in een volgend dorpje het Hundertwasser toilet opgezocht. Een openbaar toilet betegeld met mozaïek door de kunstenaar Hundertwasser.

Effe nog wat gegeten en toen weer richting hotel.

Weer een dag voorbij...