Reis naar Nieuw-Zeeland

11 november: rustdag

Vandaag rustdag. Geen reis en geen excursie. Heerlijk kalm aan gedaan, het is tenslotte vakantie.

Allereerst vanmorgen maar eens uitgeslapen. Daarna heerlijk ontbeten. Wandelschoenen aangetrokken en op pad gegaan hier rondom ons hostel dat bij een boerderij hoort. Het was een ware tracking. Over hekken, dwars door de weilanden met koeien, door een beekje, door de modder en stijl omhoog. Geweldig. Toen we thuis kwamen effe lekker wat gedronken en heerlijk wat op onze veranda zitten lezen. De temperatuur is ideaal om dingen te gaan ondernemen. Zo'n 20-22 graden. Wel grappig, hier beginnen de eerste hortensia's te bloeien en de druiven beginnen te groeien, precies tegengesteld als bij ons.
Later op de middag de auto gestart en richting het plaatsje gereden waar ze de beste fish en chips van het noordelijk eiland verkopen. Eerst nog even door gereden naar Cooper beach. Een heel breed zandstrand. Toen teruggereden naar Mangonui. Effe koffie en thee op een terrasje gedronken en daarna de wandeling gemaakt van 3 kilometer die aangegeven stond. Toen we terug kwamen nog effe doorgereden naar het uitkijkpunt buiten het dorpje. Prachtig.
Natuurlijk fish and chips gegeten en inderdaad was hij heeeeerlijk.

Jan S

Geniet ze tortelduifjes....