Reis naar Nieuw-Zeeland

13 november: op weg naar Hahei

Vandaag pittig dagje achter de rug. Eerst nog even naar het Kauri museum in Matakohe geweest. Bijzonder museum over het verwerken van de Kauri bomen en wat er zoal van gemaakt werd. Ook werd er verteld over de gum-diggers. Het "goud" van Nieuw -Zeeland. Het sap van de bomen zakte in de grond. Daar werd het hard en ontstond er een soort gesteente. Hier werden bijzondere dingen als sieraden en kunst van gemaakt.

Ook het leven van de diggers en van de boswerkers werd uitgebeeld. Uiteraard ook van de directeuren van de bedrijven waar ze voor werkten.
Om een uur of 11 weer op pad gegaan. Nadat de navigatie ons 2 keer hetzelfde rondje liet rijden, eindelijk op de goede weg voor een tocht van zo''n 350 kilometer. Door de bergen en over de 5 baans Highway bij het drukke Auckland. Goed opletten dus. In Nederland doe je daar zo''n 3,5 uur over hier toch zeker wel een uurtje of 5. Onderweg heerlijke sandwiches gekocht en bij een mooi uitkijkpunt opgepeuzeld. Onderweg nog even onze excursie van morgen bevestigd en toen door naar ons overnachtigingsadres van vandaag. We slapen in een kerkje. Hoe bijzonder is dat op deze speciale dag.

Jeannette

Zo als ik de verhalen lees zitten jullie al helemaal in het vakantieleven, heeeeeeerlijk hoor, en zeker heel bijzonder dat jullie vandaag in een kerkje slapen ( heeft je vader geregeld )
Groeten uit een herfstachtig Etten ??

Jacqueline

Heel mooi om te lezen hoe jullie het hebben, krijg er ook vakantiegevoel bij.
Helemaal anders en letterlijk aan de andere kant van de wereld dan vorig jaar....

Betsie Roes

Zo waren jullie op deze dag toch in gedachten bij jullie (schoon)vader.