Reis naar Nieuw-Zeeland

23 november: de oversteek

Terwijl jullie, tenminste daar ga ik van uit, lekker lagen te slapen, voeren wij met een grote ferry van Wellington op het noordelijk eiland naar Picton op het Zuidelijk eiland.

Onze Toyota Corolla moesten wij inleveren en omdat we een grote barst in de voorruit hadden en we dat wilden melden, al op tijd naar Wellington gereden. Na de auto te hebben geparkeerd naar de balie van Europcar gegaan, waar niemand bleek te zijn. Wel stond er een telefoon met een bordje erbij dat wij op een knop moesten drukken. Zo gezegd zo gedaan en we kregen iemand aan de lijn die zei dat we de sleutels maar in de box moesten doen. Dus uiteindelijk te vroeg aan de terminal. Maar geen probleem, mooi boek bij ons dus lekker zitten lezen. Om 14.45 uur vertrok de boot en de eerste twee uur zagen we alleen maar zee. Daarna voeren we tussen allerlei eilandjes door met hele mooie kusten, om uiteindelijk om 18.00 uur in Picton te arriveren. De koffers hadden we net als op een vliegveld ingecheckt en deze kwamen ook via een lopende band de terminal in Picton weer binnen. Nieuwe auto opgehaald, dit keer een Mitsubishi Eclipse.
Gisteravond hadden we het er met elkaar over wat nu eindelijk het mooiste van het noordelijk eiland was. We zijn het er beiden over eens dat alles bij elkaar, de dingen die we gezien hebben, de mooie natuur, de km's rijden zonder iemand tegen te komen en de bijzondere dingen die we gedaan hebben, het gewoon SUPER was.
Morgen op pad hier op het zuidereiland. We zijn benieuwd.