Reis naar Nieuw-Zeeland

14 november: pittig dagje!

Terwijl we aan het ontbijt zaten begon het te regenen. Jammer want voor vandaag stond er een trip met een speedboot over de zee op het programma. Gelukkig werd het na een uurtje droog en ging de tocht gewoon door. Wat was dat SUPER! Je moest je goed vasthouden want de boot sprong aardig over de golven. We voeren langs de rotsachtige kust met bijna witte stranden. Ook voeren we een grot in waar we omhoog konden kijken door het dak. We zitten in het dorpje Hahei en de boot lag bij Cook beach, in de streek Coromandel. Dit zijn beide dorpjes die voornamelijk uit vakantiehuizen bestaat. (98%) deze huisjes , zeg maar gerust keten, zijn maar 4 weken per jaar bezet in de zomer, dus rond Kerst.

''s middags maakten we een fikse wandeling. Berg op en berg af vlak langs de kust op. Uiteindelijk kwamen we uit bij de Cathederal Cove, een strand omketend door rotsen, waar we ''s morgens langs waren gevaren. Uit en thuis toch zeker 3,5 uur onderweg. We kunnen de bovenbeentjes goed voelen van al dat geklim.
Even wat gedronken op onze kamer en toen in de auto gestapt naar Hot Water beach. Een heel bijzonder strand. Als het eb is graaf je een kuil die vervolgens vol loopt met warm, zeg maar heet water. Dit komt door warmwaterbronnen die onder het strand zitten. We hadden de pech dat we een heel diepe kuil groeven waar alleen maar koud water in op kwam, terwijl 50 cm verder het water superheet was. Gelukkig gingen de mensen die deze kuil gegraven hadden weg en mochten we van hun kuil gebruik maken. Het water wordt door opkomende golven ook nog eens ververst. Je kunt dus heerlijk relaxen alsof je in een kuuroord bent in je eigen gegraven kuil. Het is geen aanrader om deze kuil met de handen te graven want het zand is superheet. Wij mochten schepjes meenemen van het hotel.
Helemaal loom kwamen we weer op onze kamer aan.
Gauw al het zand van ons afgespoeld en lekker gaan eten. Morgen een bezoek aan de filmset van de films van Lord of the Rings