Reis naar Nieuw-Zeeland

20 november: reisdag

Vanmorgen wederom vroeg uit de veren en op pad gegaan voor een reis van ruim 350 km. Weer geweldig mooi onderweg. We zakken steeds verder af richting het zuiden van het noordelijk eiland.

Eerst om de vulcaan heen gereden, door een skioord. Overal ski Hire en het was er zo goed als uitgestorven. Naarmate we verder reden veranderde het landschap. Het werd warmer en groener. En opeens spotten we ze: een enorme kudde schapen in de wei! Tot nog toe hadden we er in dit land, waar schapen te over zijn, nog nauwelijks schapen gespot. Hier en daar een paar. Wel heel veel koeien. En opvallend, de kalveren lopen hier ook in de wei! Niet bij de koeien maar in hun eigen weiland. Onderweg ook nog een Wildlife park bezocht. Hier waren beschermde Nieuw Zeelandse vogels te zien. Ze proberen ze hier eieren te laten leggen en uit te laten broeden om weer meer van deze vogels in de natuur te hebben. Ook nog even gekeken naar het voeren van de Ale. Het leek alsof deze vissen konden klok kijken want ze lagen al te wachten bij de voederplek. Het zijn alleen de vrouwtjes, de mannetjes durven zich niet te laten zien. De vrouwtjes kunnen tot wel 3 meter lang worden terwijl de mannetjes max 75 cm worden. Daarna nog even het kiwi huis ingegaan, en ja we hebben hem nu heel duidelijk gezien. Het symbool van Nieuw Zeeland : de Kiwi! Wat een bijzondere vogel. Hij kan niet vliegen maar kan wel razend snel rennen . Hij rent heel koddig met zijn kontje achteruit. Heeft een lange puntige snavel waar hij mee in de grond pikt voor voedsel.
Verder gereden richting onze overnachtingsplek voor de komende 2 nachten. Midden in de wijnstreek Martinborough. Morgen onze laatste geplande excursie hier op het noordelijk eiland. Jullie kunnen vast raden wat die zal zijn.... :)

Annie

Wat een geweldige belevenissen!

Annie

Onze witte wijn was op, op het feestje van Esther! Maar het feeest was heel gezellig met allerlei nationaliteiten